Documento 107 é tema de formação na Diocese de Foz do Iguaçu

O assessor Pé. Geraldino /Coord. Da Ação Evangelizadora da Dioccese de Apucarana, ministrou palestra com o tema: “Iniciação à vida cristã”. Em base do documento 107, aprovado pela 55ª Assembleia Geral da CNBB. O encontro aconteceu, no dia 9 de fevereiro, na Paróquia Divino Espírito Santo / Nossa Senhora Aparecida no Porto Meira e contou coma a participação do Bispo Émerito Dom Guizzardi, sacerdotes, Diáconos, lideranças de pastorais e movimentos, onde aprofundaram em estudo ao tema que compõe quatro capítulos:  “Um ícone Bíblico: Jesus e a Samaritana”; “Aprender da história e da realidade: Ver”, no qual se detalha o percurso histórico da iniciação à vida cristã; “Discernir como Igreja: Iluminar” e “Propondo caminhos: Agir”.

Assista o resumo do estudo no link abaixo.

86 comentários em “Documento 107 é tema de formação na Diocese de Foz do Iguaçu

1. Thanks for your whole work on this website. My niece takes pleasure in working on research and it is simple to grasp why. We all notice all relating to the powerful ways you render vital tips and tricks via your website and therefore encourage contribution from others on that concern plus our daughter is actually discovering a lot. Have fun with the remaining portion of the new year. You’re the one conducting a good job.

2. I precisely desired to say thanks again. I’m not certain the things I could possibly have accomplished in the absence of the aspects contributed by you about my area. Completely was a alarming case for me, but being able to see a expert approach you dealt with it forced me to cry for contentment. Extremely grateful for the advice and believe you are aware of a powerful job that you’re accomplishing educating many others all through a blog. I’m certain you’ve never come across all of us.

3. naturally like your web-site however you have
    to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    A number of them are rife with spelling issues and I to find it very
    troublesome to inform the truth then again I’ll certainly come again again. asmr 0mniartist