Ano do Laicato

Estamos vivendo o Ano do Laicato, que teve sua abertura no dia 26 de novembro de 2017. E com o tema escolhido para animar a mística do Ano do Laicato: “Cristãos leigos e leigas, sujeitos na ‘Igreja em saída’, a serviço do Reino” e o lema: “Sal da Terra e Luz do Mundo”, Mt 5,13-14. A Catedral Diocesana de Foz do Iguaçu contou com a participação de novos membros que auxiliaram a celebração Eucarística neste último domingo 18 de novembro de 2018. Segundo Pe. Clodoaldo Frassetto é sempre um convite a todos da comunidade. E o objetivo é: “Como Igreja, Povo de Deus, celebrar a presença e a organização dos cristãos leigos e leigas no Brasil; aprofundar a sua identidade, vocação, espiritualidade e missão; e testemunhar Jesus Cristo e seu Reino na sociedade”. E concluiu: “Hoje em especial temos uma família que participa pela primeira vez auxiliando a celebração Eucarística. A mãe ficou responsável pelo comentário, o pai pela primeira Leitura e a filha o Salmo responsorial e assim a catequese vive uma dimensão de comunhão e de vida com a participação de todos”.Finalizou o Padre.
Valdir Noronha pai da catequizanda Bruna luiza, nos contou sobre sua experiência: “Me sinto muito feliz e agraciado por esta participação. Uma emoção que eu desejei desde criança e hoje de uma forma tão especial conseguimos realizar este desejo junto a minha família”.
Elizete Roveta também nos falou de sua realização: “Nesta manhã no sentimos felizes e agraciados sentimos o sonho realizado servindo a Deus em uma emoção única”.
Este é um momento que os Documento 105 e 107 pede que a Igreja busque uma aproximação maior para com aqueles que estão afastados da Igreja.

2.633 comentários em “Ano do Laicato

1. I needed to thank you for this very good read!! I absolutely loved every little bit of
    it. I’ve got you book marked to check out new stuff you post…

2. I simply could not depart your website before suggesting that I extremely enjoyed the usual information a person provide for your guests? Is going to be back continuously in order to investigate cross-check new posts.

3. Everything is very open with a really clear clarification of the issues.
    It was definitely informative. Your website is useful.

Thanks for sharing!

4. Greate post. Keep writing such kind of information on your page.
    Im really impressed by your blog.
    Hi there, You have done an incredible job. I’ll definitely
    digg it and for my part suggest to my friends. I am sure they will be benefited from this
    site.

5. Wonderful site you have here but I was wanting to know if you knew of any
    community forums that cover the same topics discussed in this
    article? I’d really like to be a part of community where I can get feedback from other experienced individuals that share the same interest.

If you have any recommendations, please let me know.
    Thank you!

6. Ok so I have looked around a lot on this matter and I keep finding stuff like VNC (or VNSea) that allows you to access the computers on your WiFi network, but all of these require you to install something onto the computer itself. Is there a way to access the computer WITHOUT even touching the computer?. . Thanks in advance!.

7. Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea
    shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!

LoL I know this is totally off topic but I had to tell
    someone! quest bars http://tinyurl.com/49u8p8w7 quest bars

8. I absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be exactly I’m looking
    for. Does one offer guest writers to write content
    for you? I wouldn’t mind publishing a post or elaborating
    on a few of the subjects you write concerning here. Again, awesome website!
    ps4 games https://tinyurl.com/45xtc52b ps4