Santa Missa em memória a Dom Olívio Aurélio Fazza.

No dia 1º de novembro, na Cripta da Catedral Diocesana Nossa Senhora de Guadalupe, será realizada a Solenidade de Todos os Santos, às 10h. A Santa Missa será em memória a Dom Olívio Aurélio Fazza.

Dom Olívio Aurélio FazzaS.V.D.

Lema: “Em um só espírito”

Nasceu em Juiz de Fora, aos 25 de junho de 1925 e faleceu em Foz do Iguaçu25 de dezembro de 2008.

Antes da vida religiosa, foi bancário. Foi ordenado em 5 de março de 1955, em São Paulo. Foi professor e educador dos irmãos da Sociedade do Verbo Divino (1955-1958), no Seminário Menor, em Toledo (1959-1962); mestre de noviços dos irmãos e vigário, em São Paulo (1963-1975) e superior provincial da congregação, em São Paulo (1975-1978). Em 12 de agosto de 1978 foi sagrado Bispo.

Foi o primeiro bispo de Foz do Iguaçu, tendo estado à frente dessa diocese de 1978 (criação da Diocese) até 2001, ano em que a Santa Sé aceitou seu pedido de renúncia. Faleceu no Natal de 2008, sendo sepultado na Paróquia São João Batista. No dia 10 de fevereiro de 2017 seu corpo foi transladado para a Cripta da nova Catedral.

134 comentários em “Santa Missa em memória a Dom Olívio Aurélio Fazza.

1. I’m commenting to let you be aware of of the beneficial discovery my child developed browsing the blog. She came to find a lot of details, including how it is like to have a great coaching character to get certain people completely comprehend a number of complex issues. You really exceeded our own expectations. Many thanks for imparting the interesting, safe, explanatory and even easy thoughts on the topic to Janet.

2. Just desire to say your article is as astonishing. The clarity to your post is simply spectacular and i can think you’re a professional on this subject.
    Well together with your permission let me to grasp
    your RSS feed to stay up to date with coming near near post.
    Thanks 1,000,000 and please continue the gratifying
    work.

3. Simply want to say your article is as amazing. The clearness in your post is simply
    nice and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up
    to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

4. cilt bakım seti,cilt bakım,cilt bakım ürünleri,kırışıklık serumu,Yüz
    Bakım Seti,yaşlanma karşıtı krem,cilt bakım,Yüz bakım ürünleri ve
    en önemli ürünlerden olan leke kremi
    satın alınacak en iyi site lekekremim.com

5. It’s the best time to make a few plans for the long run and it’s time to be happy.
    I have learn this publish and if I may I desire to suggest
    you some attention-grabbing issues or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article.
    I wish to read even more issues approximately it!